zondag 27 september 2015

Burendag

Stel, je hebt een lamp die het niet doet. Wat doe je dan?
Dan vraag je de buurman om langs te komen met de verrijker.....

Toen we een stuk weiland opofferden om daar in te kunnen rijden, wilde ik ook graag bakverlichting.
Want het lukt mij niet altijd om overdag te rijden. En in de herfst en winter wil ik toch graag wat kunnen zien, evenals mijn paard vermoed ik.
De buurman had een paar straatlantaarns overgenomen, toen deze werden vervangen door nieuwe, bij ons in de buurt. Ik mocht er twee overnemen, hartstikke fijn!
Maar toen ik een week of 2 geleden voor het eerst de verlichting weer aan deed, omdat het inmiddels steeds eerder donker word, bleek één van de lampen het niet te doen. Shit!

De bedrading eerst maar eens doorgemeten, die was goed. Dan zat het dus echt in die lamp, op...wat zal het zijn...6-8meter hoogte?!

Ik kocht nieuwe tl-lampen en gisteren kwamen de buurmannen langs met de verrijker.
Kapje eraf, lamp eruit, bleek ik niet de juiste tl lamp te hebben meegekregen, want deze was te lang. Maar, de "oude" lamp, leek ook nog goed.
Met de verrijker naar de lantaarnpaal die het wel deed, de "kapotte" lamp daar getest, en warempel, de lamp was nog goed.

Dan zou het dus moeten zitten in het bovenste stuk van de bedrading of de armatuur. De verrijker weer naar de "kapotte" lamp, bedrading losgemaakt en de hele armatuur eraf gehaald. Dit stuk bedrading gecheckt, ook niks mis mee. Het zit dus in de armatuur.

Het meisje dat Sjonnie rijd was er samen met haar moeder. Hun buurman is elektriciën, die zou er vast wel naar willen kijken.
De verrijker met buurmannen verlieten ons erf en een uurtje of twee later kreeg ik een berichtje. Er was inderdaad een draadje doorgebrand, de elektriciën buurman had er een nieuw draadje in gesoldeerd en toen was er weer licht!

Vandaag kreeg ik de armatuur weer terug en zodra de verrijker buurmannen tijd hebben, komt alles weer in orde en heb ik 's avonds weer licht in de bak.

Fijn hoor zulke buren! Die lusten vast wel wat appelmoes, appeltaart en stoofpeertjes ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten