donderdag 19 maart 2015

De alternatieve route....

Wat een heerlijke dag vandaag!
Er zijn weer wat zaken wél picture perfect gemaakt, wat niet wil zeggen dat de foto's perfect zijn....

De schuilstal staat niet meer onder water
De berg zand is verdwenen
Ons pad is weer vrij van kuilen en
voorzien van een nieuwe toplaag

Die grote machines zijn natuurlijk reuze interessant wanneer je een klein meisje bent, dus die werden uitgebreid bewonderd.

Omdat we toch helemaal naar het begin van ons erf liepen, nam ik de reuze stoepkrijten mee, om te krijten op het betonpad. Maar meisjelief ging liever stoepkrijten op de akker, stoepkrijten voor gevorderden zeg maar ;-)
Zoek het kleine meisje

En toen kwam hetzelfde dilemma als toen ze bezig waren met het straatwerk: we konden het erf niet af om zoonlief van school te halen, want onze oprit was geblokkeerd door grote machines.
Wegblokkade
Gelukkig kan mijn auto wel wat aan qua off-road. De terugweg heb ik een stukje gefilmd. Het filmpje met de alternatieve route krijg ik niet via YouTube geupload (iets met verschillende accounts), dus dat plaats ik zo nog even apart. 

Eenmaal weer thuis, ging het meisje naar bed. Het mannetje wilde natuurlijk ook graag even kijken bij het machinepark op ons pad en misschien kon hij de werklui wel helpen met zijn kiepwagen. Hier signaleerde hij direct gevaar voor naderende auto's, wat keurig werd opgelost door de weg af te zetten met pylonen, die hij, voorbereid als hij was, al in zijn kiepwagen had gedaan.

Terwijl ik even ging zitten om in de zon van een kopje thee te genieten, vond het jongetje een uilenbal. Hij had hier een tijd terug op school een filmpje over gezien en was dan ook heel benieuwd naar de botjes die erin zouden moeten zitten. En warempel, hij vond meteen 2 muizen bovenbeenbotjes, met ienemienie heupkopjes. Prachtig om te zien! Morgen gaan we hem helemaal uitpluizen, kijken of we de muis zijn tandjes, ellebogen of schouderbladen ook ergens kunnen vinden.

Toen hij zijn "schat" aan de werklui liet zien, waren zij niet zo enthousiast "Jakkes, dat was bij ons thuis echt direct in de vuilnisbak gegooid!". Ach ja, iedereen is anders. Ik ben niet zo snel ergens vies van en vond dit juist leerzaam.

Vervolgens hielp hij mij in de moestuin. Want ik heb toch wel wat gezaaid, ondanks dat ik er dit jaar niet zoveel aan wil doen als vorig jaar.
Met de kleine gieter werd alles water gegeven, terwijl ik het onkruid weghaalde en wat veegde.


Het ziet er iniedergeval weer netjes uit en inmiddels weten jullie...ik hou van netjes :-))

2 opmerkingen:

  1. Lekker opgeruimd! Leuk om een uilenbal uit te peuteren... Ik ben er ook altijd een beetje vies van, maar het is tegelijkertijd ook zo fascinerend.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Petra. Ik moet eerlijk bekennen dat de uilenbal nog ligt te wachten, maar er worden weer wat regenachtige dagen voorspeld....

      Verwijderen