zaterdag 16 augustus 2014

Opgeruimd staat....mooi!

De bouwvak is weer voorbij, er word weer hard gewerkt aan onze nieuwe schuur en ik kreeg de kriebels. Opruim kriebels!
Want als de schuur straks in gebruik kan worden genomen, dan kan het gesleep beginnen. En dan kan je maar beter zorgen dat je niet onnodig hoeft te slepen.

Dus ik heb flink wat baby spullen van de zolder gehaald en op Marktplaats gezet. In tegenstelling tot mijn vorige Marktplaats avontuur heb ik daar deze keer leuk mee verdiend.

Gedurende elke week verzamelde ik spullen in een doos, om ook op Marktplaats te zetten, weg te geven of om naar de Kringloop te brengen.

Af en toe haalde ik een lade leeg om uit te zoeken en zo kwam ik mijn kluwe van kettingen tegen.
Sinds we op de boerderij wonen en kinderen hebben draag ik weinig kettingen, want: niet handig omdat ze dan in de weg hangen of omdat dochterlief er graag wat te hard aan trekt.
Dus verzamelde ik al mijn armbanden, kettingen en oorbellen.
Ik gooide wat weg, er ging wat in de Kringloop-doos, gaf wat aan dochterlief (die er blij en trots mee rond paradeerd) en toen bleef alleen dat wat ik echt wil houden over. Hoe ging ik dat nu leuk én overzichtelijk bewaren?
Op Welke en ook op Pinterest zag ik diverse leuke ideeen.
Uiteindelijk werd het dit:




Twee oude wijnkistjes die ik had bewaard (van lang geleden gekregen kerstpakketten), twee bierflesjes (die nog vol zitten, want eigenlijk drinkt alleen onze visite bier), een paar punaises, wat haakjes en een klosje kant van de Xenos. De haakjes en het kant was het enige wat ik hoefde te kopen en dat vind ik dan weer leuk. Van dingen die je nog hebt liggen iets nieuws maken.

Tijdens het opruimen kwam ik ook nog wat jeugd sentiment tegen in een oud sieraden doosje.

Mijn eerste ringetjes
 
 
Mijn eerste armbandje (met Edelweisjes),
dat ik van mijn moeder kreeg
 toen zij met een vriendin op vakantie was geweest
 
Mijn bedelketting, met alleen maar paard gerelateerde bedels.
(v.l.n.r. zadel, rijlaarzen met sporen, stijgebeugel met zweep,
 paardenhoofd met hoofdstel en een cap)
 
Opruimen, ik moet me er altijd even toe zetten, maar eenmaal bezig, kom je soms oude schatten tegen waar je blij van word. En als ik klaar ben, heb ik ook weer (even) rust en ruimte in mijn hoofd.

1 opmerking: