zaterdag 3 mei 2014

Vertraging met Pasen

Als moeder met jonge kinderen, komen sommige zaken soms even op een lager pitje.
De ene keer is dat de tuin, dan weer het huishouden, soms het rijden (maar liever niet, want dan wordt ik chagerijnig ;-)) en deze keer was het even stil op mijn blog.
Geen idee of er iemand is die mij dan "mist", maar ik ben er iniedergeval weer!

Vlak voor de Pasen had ik al een nieuw bericht geschreven, maar daar moesten nog foto's bij en toen liet ik het even voor wat het was. Dus met een beetje vertraging, hier dan alsnog een "over de datum" bericht:


Pasen heeft voor mij niks te maken met de paashaas en (gekleurde) eieren, maar goed, het is ook lente. In de lente worden de konijntjes weer actief, de vogels beginnen hun eitjes te leggen en in de weilanden zie je weer lammetjes en veulentjes ronddartelen.
Daarom heb ik het huis maar een klein beetje versiert met een paasachtige lente mix.

Van wilgentakken (heb je ze weer!) maakte ik deze:

Het originele idee vond ik op Pinterest of Welke.nl en zag er uiteraard veel leuker uit, namelijk zo:


Ook maakte ik deze pluizige bolletjes:
 De beschrijving om deze pompons zelf te maken vind je hier.
 
Vorig jaar maakte zoonlief deze op de peuterspeelzaal, ik heb er een paar bijgemaakt. 

Alles wat je nodig hebt is: stevig gekleurd karton, een eierdoosje, verf en rietjes.

Maar het leukst vond ik deze vogeltjes om zelf te maken. En daarvan ben ik vergeten een foto te maken....


Ook zitten er toch weer eieren in de broedmachine, dus we verwachten rond 2e paasdag kuikentjes. Er was maar plek voor 9 ipv 10 eieren en ik vermoed dat ze lang niet allemaal bevrucht waren. We zullen zien... Meer over onze broedmachine lees je hier en hoe dat de vorige keer ging lees én zie je hier .

Mocht je je afvragen hoe de ontwikkeling van een kuiken in het ei verloopt, dit stond vorig jaar rond Pasen in de krant (het was helaas te groot om in één keer in te scannen):




Maar goed, morgen is het Eerste Paasdag en dan gaan we naar opa en oma, met de kinderen eieren zoeken, want oma gelooft wel in de Paashaas ;-)




Geen opmerkingen:

Een reactie posten