donderdag 6 maart 2014

De lente komt eraan want:

- zoonlief (3 jaar) zei: "Mama, de zon schijnt, wil jij mijn slippers pakken?!"
- de laatste wintergasten hebben zich verzameld
Zwanen, en dit jaar zijn het er niet eens zoveel
 - we hebben sneeuwklokjes in de tuin
- de krokussen komen uit
- de narcissen laten zich ook al weer zien
- de afgelopen najaar geplante liguster begint leven te vertonen
- de meidoornhaag zit al vol met knoppen, evenals de pruimenboom
- de hortensia's komen ook weer tot leven
(en dus heb ik nog snel even de dode takken en bloemen eruit geknipt)
Hortensia's en tulpen
- de moestuin komt weer op gang
(en schreeuwt om aandacht, maar dat negeer ik nog heel even)
De rabarber steekt zijn kop weer op (mooi rood is niet lelijk)
  - als ik 's morgens de paarden ga voeren hoor ik de vogeltjes fluiten
- de kippen beginnen weer te leggen
 - er is weer activiteit op de akkers rondom ons, behalve een quad-rijdende-zwanen-verjagende boer, worden er ook akkers geploegd en mest geïnjecteerd, zo ook bij ons
- ik krijg schoonmaakkriebels en dat is echt vrij uitzonderlijk! Dus:

- heb ik onze houten tuinset maar eens schoongemaakt
(tip: Dasty, te koop bij de Wibra, 2 euro voor 1 liter)
Voor en na
 - heb ik het onkruid tussen de voegen van ons terras verwijderd en zojuist als test 2 emmers met heet water en schoonmaakazijn over ons terras uitgeborsteld om de groene aanslag en het mos te verwijderen. Eerder deed ik dit met de hogedrukspuit, dat werkt heeeel goed, maar schijnt mosvorming in de hand te werken en je terras kan gaan verzakken omdat je ook het zand tussen de stenen wegspuit.

- de kinderen hadden afgelopen week voorjaarsvakantie van de opvang en de peuterspeelzaal, vriendjes en vriendinnetjes kwamen spelen, we gingen naar de kinderboerderij en zelfs samen de boodschappen voor een hele week doen (reuzetrots op ze, want ze gedroegen zich voorbeeldig!)

- we werden gezellig samen grieperig/snotverkouden, waarbij zij uiteraard gewoon even vrolijk bleven rond stuiteren en ik tussen de middag en 's avonds gesloopt op de bank lag.


Eigenlijk is het met lente net zoals als met verstopte oren wanneer je snotverkouden bent, op het moment dat ze opengaan is het heerlijk, maar al snel is het weer heel gewoon....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten