zondag 17 maart 2013

Goeie shit!

Als je 4 paarden in de wei hebt staan, wordt er dagelijks flink wat mest geproduceerd.
Om de paddock netjes te houden en te zorgen dat de paarden de hele wei netjes afgrazen, verwijder ik bijna dagelijks de mest. De mest verzamel ik in een hoek van het land en deze wordt in het najaar weer verspreid over de hectare wei die we erbij huren. Van deze wei halen we ons eigen kuilhooi.
Maar een mesthoop is nooit zo'n mooi gezicht.
Toen ik dan ook een plek zocht om pompoenen en kalebassen te zaaien, dacht ik aan de mesthoop.
Pompoenen hebben nou eenmaal veel mest nodig en hopelijk zouden ze zo de mesthoop een beetje "opeten" en aan het zicht onttrekken, want pompoenen nemen ook veel ruimte in beslag. Ik heb de pitten gewoon her en der in de mesthoop gedrukt en al snel kwam er wat groen op de mesthoop.
En het groeien ging ook goed!

Uiteindelijk hebben we 3 kruiwagens kunnen oogsten!

Van de winter zijn de restanten doodgevroren en eind februari is de mest over het land uitgereden. En nu maar hopen dat er geen goede zaden meer rondzwierven in de mesthoop, anders hebben we straks pompoenen kuilhooi.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten