zondag 17 maart 2013

De voortdurende winter

Als je op een boerderij woont is er altijd genoeg te doen. Ik keek er na mijn laatste zwangerschap dan ook naar uit om weer buiten aan de slag te kunnen. Eindelijk weer paardrijden, in de moestuin werken, nieuwe plannen uitvoeren in de tuin en het bedenken van doe-het-zelf projectjes. Maar man, wat duurt die winter lang zeg!!!

Ik heb met tussenpozen (door vorst en sneeuw) wel weer een paar keer op mijn paard kunnen zitten, maar echt doelgericht trainen lukt niet met al die onderbrekingen.

Voor de moestuin heb ik een foliekas gekocht én in elkaar gezet.


Ook heb ik een nieuwe constructie gemaakt voor de klimmende gewassen zoals peultjes, stamslabonen, komkommer en tomaten.  In de gang staan een heleboel potjes met voorgezaaid spul in kweekkasjes te wachten tot het de grond in kan, want die is nog bevroren.


Ik ben begonnen met het maken van een nieuw groter kippenhok, maar met bevroren vingers wordt het toch wat lastiger om hier aan verder te werken.

Kortom ik kijk uit naar de lente!
Dus dan maar een paar recepten van gerechten die wij maken van hetgeen we zoal uit de moestuin halen. Ik weet niet hoe ik binnen deze blog een apart onderwerp open met alleen maar recepten...
Tips zijn welkom!! Recepten uiteraard ook!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten